Około 120 mieszkańców pod okiem specjalistów z uczelni mogło sprawdzić aktualny stan swojej pamięci i innych zdolności poznawczych. Akcja była częścią kampanii „Razem przed siebie”, której celem jest podnoszenie świadomości na temat chorób otępiennych.
Kampania #RazemPrzedSiebie
Mobilny punkt badań, czyli autobus MPK, stanął w zeszły piątek 1 października 2021 r. przy wrocławskim Rynku. Około 120 mieszkańców pod okiem specjalistów z uczelni mogło sprawdzić aktualny stan swojej pamięci i innych zdolności poznawczych. Akcja była częścią kampanii „Razem przed siebie”, której celem jest podnoszenie świadomości na temat chorób otępiennych.
Kampania powstała w ramach międzynarodowego projektu naukowego COGNISANCE realizowanego w Polsce przez zespół z Katedry Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu pod kierunkiem prof. Joanny Rymaszewskiej. Tożsame działania realizowane są także w Australii, Kanadzie, Holandii i Wielkiej Brytanii.
Chętnych, którzy nie zdołali wziąć udziału w badaniu, zachęcamy do śledzenia profilu kampanii – znajdziecie tam informacje o kolejnych planowanych akcjach na terenie Wrocławia.
Fot. T. Walów