Uchwała Nr 146/2022 w sprawie zmiany regulaminu Komisji Socjalnej DRL.
Załącznik do uchwały DRL nr 146/2022 z dnia 15.12.2022r.
REGULAMIN Komisji Socjalnej DRL
- Komisja Socjalna DRL, zwana dalej Komisją, działa w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
- Osobami uprawnionymi do ubiegania się o świadczenie socjalne są członkowie DIL oraz osoby pozostające z nimi we wspólnym gospodarstwie domowym.
- Bezzwrotne zapomogi przyznaje się osobom wymienionym w pkt.1 regulaminu w celu:
a) pokrycia kosztów leczenia,
b) pokrycia kosztów zakupu przedmiotów ortopedycznych, środków pomocniczych oraz leczniczych środków technicznych. - Bezzwrotna zapomoga przysługuje także lekarzowi członkowi DIL, jeżeli znalazł się onw niedostatku, a jego miesięczny dochód nie przekracza 2.300 PLN brutto.
- Bezzwrotne zapomogi przyznaje się także osobom wymienionym w pkt.1 regulaminu, które zostały poszkodowane w wyniku zdarzeń losowych lub klęsk żywiołowych, tj.:
a) pożar,
b) powódź,
c) kradzież. - Osoba uprawniona do uzyskania bezzwrotnej zapomogi może się o nią ubiegać tylko 2 razy w roku. W wyjątkowych przypadkach Komisja może przyjąć wniosek złożony więcej niż 2 razy przez tą samą osobę i skierować w/w wniosek do rozpatrzenia i rozstrzygnięcia przez DRL bądź Prezydium DRL.
- Bezzwrotne zapomogi przyznawane są przez Komisję na comiesięcznych posiedzeniach, po uprzednim zaopiniowaniu wniosków przez Przewodniczących Delegatur, właściwe koło terenowe lub powiatowe DIL.
- Osoba ubiegająca się o bezzwrotną zapomogę zobowiązana jest do udokumentowania osiąganych dochodów (odcinek renty, emerytury, zaświadczenie z zakładu pracy o wysokości wynagrodzenia), przebiegu choroby (dokumentacja medyczna), wielkości doznanej szkody na skutek zdarzenia losowego lub klęski żywiołowej (dokumenty potwierdzające wielkość doznanej szkody).
- Komisja przyznaje zapomogi do wysokości 5.000 PLN. Wnioski o wyższą kwotę rozpatrywane są przez Prezydium DRL lub Dolnośląską Radę Lekarską, po uprzedniej akceptacji Komisji.
- Przewodniczący Komisji jest odpowiedzialny za całość prac Komisji, przygotowuje projekt rocznego planu wydatków, podpisuje korespondencję i dokumenty oraz czuwa nad prawidłową realizacją wydatków Komisji.
- Komisja działa w ramach limitu środków finansowych przyznanych na pokrycie kosztów związanych z jej działalnością, uchwalonych przez Zjazd Delegatów DIL, po akceptacji wydatków przez DRL lub Prezydium DRL
- Obsługę administracyjną Komisji prowadzi Biuro DIL.