Regulamin działania Komisji ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL
Załącznik do Uchwały Nr 82/2018 DRL z dnia 21.06.2018 r.
Regulamin działania Komisji ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL
§ 1
Komisja ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL, zwana dalej Komisją, działa w oparciu o niniejszy Regulamin oraz zgodnie z ustawą z dnia 2 grudnia 2009 roku o izbach lekarskich (tekst jednolity Dz. U. z 2018 roku, poz. 168).
§ 2
Komisja ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL jest stałą, wieloproblemową Komisją DRL, obejmującą swym działaniem zagadnienia, jakimi zajmuje się samorząd lekarski w odniesieniu do kwestii dotyczących przestrzegania przez pracodawców przepisów prawa pracy, zapewnienia lekarzom godziwych warunków zatrudnienia oraz w przypadku lekarzy odbywających specjalizację, prawidłowej realizacji programów specjalizacji. Ponadto Komisja będzie udzielała pomocy lekarzom w problemach prawnych napotykanych podczas wykonywania zawodu lekarza.
§ 3
- Przewodniczący Komisji i jej członkowie powoływani są uchwałą DRL.
- Na pierwszym posiedzeniu Komisja wybiera dwóch Wiceprzewodniczących i Sekretarza.
- Przewodniczący jest odpowiedzialny za całość prac Komisji, zwołuje i przewodniczy posiedzeniom, rozwiązuje z sekretarzem bieżące sprawy, przygotowuje projekt rocznego planu wydatków, podpisuje korespondencję i czuwa nad prawidłową realizacją wydatków Komisji.
- W czasie nieobecności przewodniczącego jego obowiązki pełni jeden z wiceprzewodniczących
- Sekretarz odpowiada za korespondencję i dokumentację Komisji, sporządza protokół z przebiegu obrad oraz zapis przyjętych uchwał, stanowisk, wniosków oraz oświadczeń.
§ 4
Komisja odbywa posiedzenia w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż 4 razy w ciągu roku.
§ 5
- Członkowie Komisji są zawiadamiani o terminie posiedzenia oraz o porządku obrad, co najmniej na 7 dni przed posiedzeniem Komisji. W wyjątkowych przypadkach posiedzenie Komisji może zostać zwołane bez zachowania w/w terminu.
- Informacja o terminie posiedzenia oraz o porządku obrad jest przekazywana członkom drogą mailową lub telefoniczną.
§ 6
Członkowie Komisji zobowiązani są brać czynny udział w pracach Komisji.
§ 7
- Komisja podejmuje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Komisji.
- W przypadku równości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji.
§ 8
- Członek Komisji, który nie usprawiedliwi swojej nieobecności na dwóch posiedzeniach Komisji w ciągu roku, zostaje skreślony z listy członków. Skreślenie może zostać anulowane, pod warunkiem złożenia przez członka Komisji pisemnej deklaracji, w której ponownie wyrazi chęć dalszej pracy w Komisji.
- Decyzję o zachowaniu członkostwa podejmuje się na najbliższym posiedzeniu Komisji.
- Rezygnacja z członkostwa w Komisji wymaga formy pisemnej.
§ 9
Komisja działa w ramach limitu środków finansowych przyznanych na pokrycie kosztów związanych z jej działalności, uchwalonych przez Zjazd Delegatów DIL po akceptacji wydatku przez DRL lub Prezydium DRL.
§ 10
Z każdego posiedzenia Komisji sporządzony jest protokół, który zostaje przesłany członkom Komisji.
§ 11
Obsługę administracyjną Komisji zapewnia Biuro DIL.
Autor: dr n. med. Paweł Wróblewski, lek. Małgorzata Niemiec