Regulamin działania Komisji ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL

Załącznik do Uchwały Nr 82/2018 DRL z dnia 21.06.2018 r.

Regulamin działania Komisji ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL

§ 1

Komisja ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL, zwana dalej Komisją, działa w oparciu o niniejszy Regulamin oraz zgodnie z ustawą z dnia 2 grudnia 2009 roku o izbach lekarskich (tekst jednolity Dz. U. z 2018 roku, poz. 168).

§ 2

Komisja ds. Warunków Zatrudnienia Lekarzy i Lekarzy Dentystów DRL jest stałą, wieloproblemową Komisją DRL, obejmującą swym działaniem zagadnienia, jakimi zajmuje się samorząd lekarski w odniesieniu do kwestii dotyczących przestrzegania przez pracodawców przepisów prawa pracy, zapewnienia lekarzom godziwych warunków zatrudnienia oraz w przypadku lekarzy odbywających specjalizację, prawidłowej realizacji programów specjalizacji. Ponadto Komisja będzie udzielała pomocy lekarzom w problemach prawnych napotykanych podczas wykonywania zawodu lekarza.

§ 3

  1. Przewodniczący Komisji i jej członkowie powoływani są uchwałą DRL.
  2. Na pierwszym posiedzeniu Komisja wybiera dwóch Wiceprzewodniczących i Sekretarza.
  3. Przewodniczący jest odpowiedzialny za całość prac Komisji, zwołuje i przewodniczy posiedzeniom, rozwiązuje z sekretarzem bieżące sprawy, przygotowuje projekt rocznego planu wydatków, podpisuje korespondencję i czuwa nad prawidłową realizacją wydatków Komisji.
  4. W czasie nieobecności przewodniczącego jego obowiązki pełni jeden z wiceprzewodniczących
  5. Sekretarz odpowiada za korespondencję i dokumentację Komisji, sporządza protokół z przebiegu obrad oraz zapis przyjętych uchwał, stanowisk, wniosków oraz oświadczeń.

§ 4

Komisja odbywa posiedzenia w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż 4 razy w ciągu roku.

§ 5

  1. Członkowie Komisji są zawiadamiani o terminie posiedzenia oraz o porządku obrad, co najmniej na 7 dni przed posiedzeniem Komisji. W wyjątkowych przypadkach posiedzenie Komisji może zostać zwołane bez zachowania w/w terminu.
  2. Informacja o terminie posiedzenia oraz o porządku obrad jest przekazywana członkom drogą mailową lub telefoniczną.

§ 6

Członkowie Komisji zobowiązani są brać czynny udział w pracach Komisji.

§ 7

  1. Komisja podejmuje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Komisji.
  2. W przypadku równości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komisji.

§ 8

  1. Członek Komisji, który nie usprawiedliwi swojej nieobecności na dwóch posiedzeniach Komisji w ciągu roku, zostaje skreślony z listy członków. Skreślenie może zostać anulowane, pod warunkiem złożenia przez członka Komisji pisemnej deklaracji, w której ponownie wyrazi chęć dalszej pracy w Komisji.
  2. Decyzję o zachowaniu członkostwa podejmuje się na najbliższym posiedzeniu Komisji.
  3. Rezygnacja z członkostwa w Komisji wymaga formy pisemnej.

§ 9

Komisja działa w ramach limitu środków finansowych przyznanych na pokrycie kosztów związanych z jej działalności, uchwalonych przez Zjazd Delegatów DIL po akceptacji wydatku przez DRL lub Prezydium DRL.

§ 10

Z każdego posiedzenia Komisji sporządzony jest protokół, który zostaje przesłany członkom Komisji.

§ 11

Obsługę administracyjną Komisji zapewnia Biuro DIL.

Autor: dr n. med. Paweł Wróblewski, lek. Małgorzata Niemiec

Zaloguj się

Jesteś tu pierwszy raz? Zarejestruj się

Zapomniałeś hasła?