Regulamin Komisji Kształcenia DRL
Uchwała Nr 113/2018
Dolnośląskiej Rady Lekarskiej
z dnia 6 września 2018 roku
w sprawie regulaminu Komisji Kształcenia DRL
Na podstawie art. 25 ustawy z dnia 2 grudnia 2009r. o izbach lekarskich (tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz. 168) uchwala się, co następuje:
§ 1
Dolnośląska Rada Lekarska we Wrocławiu uchwala regulamin Komisji Kształcenia DRL.
§ 2
Regulamin Komisji Kształcenia DRL we Wrocławiu, stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchyla się załącznik Nr 8 do Uchwały Nr 9/2006 DRL z dnia 12 stycznia 2006r.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Autor: dr n. med. Paweł Wróblewski, lek. Małgorzata Niemiec
Załącznik do uchwały nr 113 DRL z dnia 6.09.2018 r.
REGULAMIN
Komisji Kształcenia Dolnośląskiej Rady Lekarskiej we Wrocławiu
1. Komisja Kształcenia, zwana dalej Komisją, działa w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
2. Celem działania Komisji jest zapewnienie i ułatwianie członkom Dolnośląskiej Izby Lekarskiej optymalnych warunków do realizacji kształcenia ustawicznego lekarza i lekarza dentysty we wszystkich jego formach.
3. Do zadań Komisji należy:
a) organizowanie zdarzeń edukacyjnych (kursów medycznych, konferencji i warsztatów),
b) wydawanie publikacji naukowych/monografii,
c) współpraca z Oddziałem Wyższych Kadr Medycznych Wydziału Zdrowia i Polityki Społecznej Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawach specjalizacji lekarzy i lekarzy dentystów,
d) opiniowanie i wnioskowanie w sprawach kształcenia przed i podyplomowego lekarzy i lekarzy dentystów,
e) współpraca z Wydziałem Lekarskim Kształcenia Podyplomowego UM we Wrocławiu oraz Studium Kształcenia Podyplomowego Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego UM w zakresie realizacji szkoleń podyplomowych organizowanych przez jednostki UM we Wrocławiu,
f) wnioskowanie do NRL o przyznanie dotacji na organizację doskonalenia zawodowego,
g) rekomendowanie kandydatów na przedstawicieli Naczelnej Rady Lekarskiej do zespołów ekspertów,
h) opiniowanie wniosków o wpis do rejestru podmiotów prowadzących doskonalenie zawodowe lekarzy i lekarzy dentystów,
i) rozpatrywanie wniosków o dofinansowanie:
kursów lub staży obowiązkowych w ramach specjalizacji,
nieobowiązkowych kursów w ramach specjalizacji,
doskonalenia zawodowego dla lekarzy i lekarzy dentystów, którzy nie ukończyli 35 roku życia,
zdarzeń edukacyjnych w ramach doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów,
przewodów doktorskich i habilitacyjnych,
j) rozpatrywanie wniosków o dofinansowanie różnych zdarzeń edukacyjnych organizowa-nych poza Komisją Kształcenia DRL,
k) rozpatrywanie wniosków o przyznanie nagrody dla lekarzy specjalizujących się, którzy zdali państwowy egzamin specjalizacyjny z wynikiem bardzo dobrym.
4. Członkami Komisji mogą być wszyscy chętni lekarze zrzeszeni w DIL po akceptacji przez Dolnośląską Radę Lekarską.
5. Pracami Komisji kieruje Przewodniczący powoływany przez Dolnośląską Radę Lekarską we Wrocławiu, a pod jego nieobecność Wiceprzewodniczący Komisji, którego Komisja wybiera ze swego grona na pierwszym posiedzeniu.
6. Przewodniczący Komisji jest odpowiedzialny za całość prac Komisji, przygotowuje projekt rocznego planu wydatków, podpisuje korespondencję i dokumenty oraz czuwa nad prawidłową realizacją wydatków Komisji.
7. Sekretarz Komisji, którego Komisja wybiera ze swego grona na pierwszym posiedzeniu, odpowiada za korespondencję i dokumentację Komisji, sporządza protokół z posiedzenia oraz zapis przyjętych uchwał, stanowisk, wniosków i oświadczeń.
8. Komisja odbywa posiedzenia w zależności od bieżących potrzeb. Posiedzenia zwołuje Przewodniczący Komisji.
9. Stanowiska i decyzje Komisji są podejmowane w trakcie posiedzeń zwykłą większością głosów.
10. Członkowie są zawiadamiani o terminie posiedzenia oraz o porządku obrad co najmniej na 14 dni przed posiedzeniem w formie pisemnej lub za pośrednictwem innych środków łączności (telefon, e-mail).
11. Dopuszcza się możliwość głosowania w sprawach pilnych i terminowych drogą elektroniczną w terminie 3 dni roboczych.
12. Komisja działa w ramach limitu środków finansowych przyznanych na pokrycie kosztów związanych z jej działalnością, uchwalonych przez Zjazd Delegatów DIL, po akceptacji wydatków przez DRL lub Prezydium DRL.
13. Obsługę administracyjną Komisji prowadzi Biuro DIL.