Strzałka Wróc do kalendarium

Lekarz asertywny, czyli jak stanowczo reagować na trudne zachowania pacjentów i współpracowników oraz wyrażać swoje oczekiwania i poglądy

21.09

al. Matejki 6
Wrocław | 09:00 - 14:00

Kiedy: 21 września 2024

Gdzie: al. Matejki 6, Wrocław

Organizator: Dolnośląska Izba Lekarska we Wrocławiu

Kierownik naukowy: dr hab.Andrzej Wojnar, prof.PWr

Punkty edukacyjne: 5

Wykładowca: lek.Dariusz Delikat, psycholog

Lekarz asertywny, czyli jak stanowczo reagować na trudne zachowania pacjentów i współpracowników oraz wyrażać swoje oczekiwania i poglądy
BRAK MIEJSC

Komisja Kształcenia Dolnośląskiej Rady Lekarskiej we Wrocławiu zaprasza na kurs medyczny

LEKARZ ASERTYWNY, CZYLI JAK STANOWCZO REAGOWAĆ NA TRUDNE ZACHOWANIA PACJENTÓW I WSPÓŁPRACOWNIKÓW ORAZ WYRAŻAĆ SWOJE OCZEKIWANIA I POGLĄDY

który odbędzie się w sali klubowej Dolnośląskiej Izby Lekarskiej we Wrocławiu przy al.Matejki 6 w godz.9.00-14.00.

 

Kierownik Naukowy Kursu:

Dr hab.ANDRZEJ WOJNAR, prof.PWr

 

Wykładowca:

Lek.Dariusz Delikat, psycholog

 

Czas trwania kursu – 5 godzin (w tym 2 godziny zajęć seminaryjnych oraz 3 godziny zajęć praktycznych).

Uczestnikowi kursu przysługuje 5 punktów edukacyjnych.

 

OMAWIANE ZAGADNIENIA

Komunikacja interpersonalna nigdy nie jest całkiem prosta, wymagania przed rozmówcami stawiają m.in. dzielące ich różnice: osobowościowe, kulturowe, pokoleniowe itp. W przypadku relacji lekarz-pacjent do czynników utrudniających kontakt dochodzą jeszcze kwestie związane z sytuacją i stanem chorego oraz trudności wynikające z organizacji ochrony zdrowia. Dlatego o nieporozumienia, pomyłki, brak zrozumienia czy konflikty jest bardzo łatwo. Sposobem na ich unikanie oraz rozwiązywanie jest asertywność i asertywne umiejętności komunikacyjne.

Część teoretyczna:

  • Rodzaje i przyczyny trudnych sytuacji w relacji lekarz-pacjent, lekarz-współpracownik.
  • Charakterystyczne zachowania ludzi w sytuacjach trudnych.
  • Definicja asertywności.
  • Budowanie poczucia własnej wartości jako sposób na umacnianie postawy asertywnej.
  • Podstawowe i zaawansowane techniki komunikacji asertywnej oraz ich wykorzystywanie w sytuacjach trudnych.

Część praktyczna:

  • Kształtowanie i umacnianie postawy asertywnej.
  • Efektywne wyrażanie oczekiwań.
  • Skuteczne odmawianie i określanie granic.
  • Wyrażanie opinii – pochwały i krytyka.
  • Przyjmowanie komplementów i krytyki.
  • Reagowanie na trudne zachowania pacjentów i współpracowników.
  • Prezentowanie własnych poglądów i polemika z poglądami innych.

 

Osoby zainteresowane wzięciem udziału w warsztatach proszone są WYŁĄCZNIE O PISEMNE zgłaszanie się do Komisji Kształcenia DRL: e-mail: komisjaksztalcenia@dilnet.wroc.pl

O uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Maksymalna liczba uczestników w jednym terminie – 25 osób.

Zaloguj się

Jesteś tu pierwszy raz? Zarejestruj się

Zapomniałeś hasła?