Pierwsza rejestracja praktyki

Wniosek o wpis bądź zmianę wpisu praktyki zawodowej, kierowany jest do okręgowej izby lekarskiej właściwej dla miejsca wykonywania praktyki (tj. właściwej dla miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych).

Warunkiem, który musi spełnić lekarz, aby móc złożyć wniosek w wersji elektronicznej, jest posiadanie stosownego narzędzia, czyli profilu zaufanego bądź certyfikatu bezpiecznego podpisu elektronicznego.

Brak podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, oznacza brak możliwości składania wniosków w RPWDL.

  • Profil zaufany jest darmowy – wystawiany na trzy lata, a przed końcem trzyletniego okresu można go samemu odnowić. Zaufanie profilu odbyć się może w dowolnym (najbliższym dla konkretnej osoby) Urzędzie Wojewódzkim, Urzędzie Skarbowym lub oddziale ZUS, a za granicą – w konsulatach bądź 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu profil zaufany można założyć i potwierdzić online przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku.
    Więcej informacji na stronie https://pz.gov.pl.
  • Bezpieczny podpis elektroniczny jest płatny – zazwyczaj wystawiany na rok, co roku trzeba go odnawiać i za niego płacić (ok. 300 zł w pierwszym roku, ponieważ oprócz certyfikatu kwalifikowanego należy zaopatrzyć się w zestaw do podpisu elektronicznego. W kolejnych latach odnowienie certyfikatu to ok. 120 – 160 zł rocznie). Bezpieczny podpis elektroniczny ma takie samo znaczenie prawne jak podpis własnoręczny i może być wydawany jedynie osobie fizycznej i jedynie przez kwalifikowany podmiot świadczący usługi certyfikacyjne.

Zaloguj się

Jesteś tu pierwszy raz? Zarejestruj się

Zapomniałeś hasła?